Niedziela, 04 Grudzień 2022 r. ,   Barbary, Bernarda

Praktyka komunikacji na linii lekarz ginekolog – pacjentka

   10


Wizyta w gabinecie ginekologicznym różni się znacznie od wizyt w jakimkolwiek innym gabinecie lekarza specjalisty. Czasami jest porównywana do wizyt u dentysty, chociaż komunikacja z pacjentem na fotelu dentystycznym ogranicza się zazwyczaj do przypominania mu o konieczności szerszego otwierania ust i na wysłuchiwaniu przez pacjenta opowieści stomatologa, na które nie ma jak odpowiedzieć. U lekarza ginekologa pacjentka i lekarz powinni być w stałym kontakcie i właśnie ten kontakt jest ogromnie istotnym elementem rozładowywania napięcia. 

Zasady komunikacji
Osoby, które po raz pierwszy trafiają do ginekologa lub po raz pierwszy trafiają do dobrego ginekologa, bardzo często zdziwione są przebiegiem wizyty. Usłyszeć można nawet opinie, że jest to czas spędzony na plotkowaniu, chociaż oczywiście jest to zdanie poddane silnej hiperbolizacji. W praktyce mimo wszystko badanie w dużej mierze może polegać na samej rozmowie, zwłaszcza jeśli pacjentka nie zgłasza żadnych problemów. Związane jest to w pierwszej kolejności z faktem, że lekarzowi potrzebny jest dokładny wywiad. 
Pacjentka trafiająca do niego do gabinetu najczęściej uskarża się na jakiś problem lub ma konkretny interes, na przykład potrzebuje leków antykoncepcyjnych. Dobranie leków antykoncepcyjnych lub porada odnośnie pierwszych prób zajścia w ciąże u pacjentki, która nie odwiedza ginekologa po raz pierwszy, nie jest w żadnym razie wskazaniem do wykonywania jakichkolwiek bezpośrednich badań i rozmowa jest tutaj wystarczająca. Pod warunkiem oczywiście, że w jej trakcie nie pojawią się problematyczne elementy.  

Współpraca przy badaniu
Większość wizyt oczywiście nie może się odbyć bez badania z użyciem wziernika, zrobienia wymazu i podobnych czynności. Tego typu badania także muszą być wsparte odpowiednia strategią komunikacyjną. Jej najważniejszym elementem jest dobra informacja i uczestniczenie pacjentki we wszystkich czynnościach. 
Oznacza to, że lekarz omawia czynności przed ich wykonaniem i przechodzi do konkretnych działań dopiero w momencie, kiedy uzyskuje na nie zgodę pacjentki. W tej procedurze przewidziane są oczywiście pytania pacjentki oraz możliwość wytłumaczenia wszystkich nie do końca zrozumiałych kwestii.

Więcej o problemach komunikacji na linii lekarz ginekolog - pacjentka w artykułach na stronie www.medica2000.com.pl/specjalisci/ginekolodzy/.


Sklepy i zakupy internetowe stają się w dzisiejszych czasach być kompletnie normalną sprawą. Kupujemy i sprzedajemy na potęgę, w czym nie ma niczego dziwnego, ani też złego. Rynek internetowej sprzedaży jest bardzo imponujący, dlatego mówi się o nim z...

Reklamowe24 to firma tworząca gadżety reklamowe, które są świetnym sposobem na wzrost sprzedaży produktów i usług  przedsiębiorstwa. Reklama w formie gadżetów jest niezwykle skuteczna, gdyż dociera do szerokiego grona odbiorców. Gadżety towarzyszą nam na co dzień, dlatego...
Europejskie Centrum Remarketingu zajmuje się sprzedażą pojazdów poflotowych, a także sprzętów poleasingowych i po windykacyjnych. Firma łączy szeroko pojęte działania marketingowe, doświadczenia w branży z profesjonalnym systemem sprzedażowym online. ECR zajmuje się obsługą...



Polsystem to ceniona firma z blisko 30-letnim stażem. Głównym obszarem jej działalności jest wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań...
Sprzątanie to kwestia zaufania! Oferujemy kompleksowe usługi sprzątania zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynków. Zajmujemy się również...
Europejskie Centrum Remarketingu zajmuje się sprzedażą pojazdów poflotowych, a także sprzętów poleasingowych i po windykacyjnych. Firma...