Poniedziałek, 06 Kwiecień 2020 r. ,   Izoldy, Celestyna
Star Net

Praktyka komunikacji na linii lekarz ginekolog – pacjentka

   2


Wizyta w gabinecie ginekologicznym różni się znacznie od wizyt w jakimkolwiek innym gabinecie lekarza specjalisty. Czasami jest porównywana do wizyt u dentysty, chociaż komunikacja z pacjentem na fotelu dentystycznym ogranicza się zazwyczaj do przypominania mu o konieczności szerszego otwierania ust i na wysłuchiwaniu przez pacjenta opowieści stomatologa, na które nie ma jak odpowiedzieć. U lekarza ginekologa pacjentka i lekarz powinni być w stałym kontakcie i właśnie ten kontakt jest ogromnie istotnym elementem rozładowywania napięcia. 

Zasady komunikacji
Osoby, które po raz pierwszy trafiają do ginekologa lub po raz pierwszy trafiają do dobrego ginekologa, bardzo często zdziwione są przebiegiem wizyty. Usłyszeć można nawet opinie, że jest to czas spędzony na plotkowaniu, chociaż oczywiście jest to zdanie poddane silnej hiperbolizacji. W praktyce mimo wszystko badanie w dużej mierze może polegać na samej rozmowie, zwłaszcza jeśli pacjentka nie zgłasza żadnych problemów. Związane jest to w pierwszej kolejności z faktem, że lekarzowi potrzebny jest dokładny wywiad. 
Pacjentka trafiająca do niego do gabinetu najczęściej uskarża się na jakiś problem lub ma konkretny interes, na przykład potrzebuje leków antykoncepcyjnych. Dobranie leków antykoncepcyjnych lub porada odnośnie pierwszych prób zajścia w ciąże u pacjentki, która nie odwiedza ginekologa po raz pierwszy, nie jest w żadnym razie wskazaniem do wykonywania jakichkolwiek bezpośrednich badań i rozmowa jest tutaj wystarczająca. Pod warunkiem oczywiście, że w jej trakcie nie pojawią się problematyczne elementy.  

Współpraca przy badaniu
Większość wizyt oczywiście nie może się odbyć bez badania z użyciem wziernika, zrobienia wymazu i podobnych czynności. Tego typu badania także muszą być wsparte odpowiednia strategią komunikacyjną. Jej najważniejszym elementem jest dobra informacja i uczestniczenie pacjentki we wszystkich czynnościach. 
Oznacza to, że lekarz omawia czynności przed ich wykonaniem i przechodzi do konkretnych działań dopiero w momencie, kiedy uzyskuje na nie zgodę pacjentki. W tej procedurze przewidziane są oczywiście pytania pacjentki oraz możliwość wytłumaczenia wszystkich nie do końca zrozumiałych kwestii.

Więcej o problemach komunikacji na linii lekarz ginekolog - pacjentka w artykułach na stronie www.medica2000.com.pl/specjalisci/ginekolodzy/.


Multimedia pozwalają na zastosowanie, często w bardzo profesjonalnych projektach. Chętnie czerpie z tych technologii np. branża rozrywkowa, dziennikarstwo, media, kultura - galeria, opera, kino. Edukacja równie często wykorzystuje możliwości multimediów. Kursy szkoleniowe - CTB,...
Od dawna już zwykłe szyldy przestały spełniać swoje zadanie i nie zachęcają tak, jak nowoczesne ekrany LED, które dzięki możliwości wyświetlania grafik i napisów są najlepszą reklamą. Wykorzystywane przez właścicieli sklepów i lokali każdej branży intrygują konsumenta, który...
Wrzesień czterdziestego czwartego. Po lądowaniu w Normandii oddziały alianckie zajmują Francję i zbliżają się do granic Rzeszy. Na ich drodze staje jednak Linia Zygfryda, pas umocnień osłaniający tereny Niemiec od zachodu. Dowództwo 21 Grupy Armii postanawia oskrzydlić niemieckie...



Kamera samochodowa nie jest stosowana tylko przez policję, ale także typowego Kowalskiego. Zapis wideo za pomocą takiego urządzenia...

Przedsiębiorstwa, a nawet osoby prywatne co jakiś czas potrzebują nakręcić...

Sklepy i zakupy internetowe stają się w dzisiejszych czasach być kompletnie normalną sprawą. Kupujemy i...