Niedziela, 29 Listopad 2020 r. ,   Błażeja, Saturnina

Praktyka komunikacji na linii lekarz ginekolog – pacjentka

   10


Wizyta w gabinecie ginekologicznym różni się znacznie od wizyt w jakimkolwiek innym gabinecie lekarza specjalisty. Czasami jest porównywana do wizyt u dentysty, chociaż komunikacja z pacjentem na fotelu dentystycznym ogranicza się zazwyczaj do przypominania mu o konieczności szerszego otwierania ust i na wysłuchiwaniu przez pacjenta opowieści stomatologa, na które nie ma jak odpowiedzieć. U lekarza ginekologa pacjentka i lekarz powinni być w stałym kontakcie i właśnie ten kontakt jest ogromnie istotnym elementem rozładowywania napięcia. 

Zasady komunikacji
Osoby, które po raz pierwszy trafiają do ginekologa lub po raz pierwszy trafiają do dobrego ginekologa, bardzo często zdziwione są przebiegiem wizyty. Usłyszeć można nawet opinie, że jest to czas spędzony na plotkowaniu, chociaż oczywiście jest to zdanie poddane silnej hiperbolizacji. W praktyce mimo wszystko badanie w dużej mierze może polegać na samej rozmowie, zwłaszcza jeśli pacjentka nie zgłasza żadnych problemów. Związane jest to w pierwszej kolejności z faktem, że lekarzowi potrzebny jest dokładny wywiad. 
Pacjentka trafiająca do niego do gabinetu najczęściej uskarża się na jakiś problem lub ma konkretny interes, na przykład potrzebuje leków antykoncepcyjnych. Dobranie leków antykoncepcyjnych lub porada odnośnie pierwszych prób zajścia w ciąże u pacjentki, która nie odwiedza ginekologa po raz pierwszy, nie jest w żadnym razie wskazaniem do wykonywania jakichkolwiek bezpośrednich badań i rozmowa jest tutaj wystarczająca. Pod warunkiem oczywiście, że w jej trakcie nie pojawią się problematyczne elementy.  

Współpraca przy badaniu
Większość wizyt oczywiście nie może się odbyć bez badania z użyciem wziernika, zrobienia wymazu i podobnych czynności. Tego typu badania także muszą być wsparte odpowiednia strategią komunikacyjną. Jej najważniejszym elementem jest dobra informacja i uczestniczenie pacjentki we wszystkich czynnościach. 
Oznacza to, że lekarz omawia czynności przed ich wykonaniem i przechodzi do konkretnych działań dopiero w momencie, kiedy uzyskuje na nie zgodę pacjentki. W tej procedurze przewidziane są oczywiście pytania pacjentki oraz możliwość wytłumaczenia wszystkich nie do końca zrozumiałych kwestii.

Więcej o problemach komunikacji na linii lekarz ginekolog - pacjentka w artykułach na stronie www.medica2000.com.pl/specjalisci/ginekolodzy/.


Każdy wyspecjalizowany sklep posiada w asortymencie rozrywkowe multimedialne zestawy. Możne je nabyć już w bardzo przystępnej cenie. Te małe, a tak bardzo wielofunkcyjne sprzęty są niezwykle przydatne i z pewnością zapewnią każdemu ich użytkownikowi długotrwały relaks i rozrywkę....
Podatnik wykorzystujący samochód do działalności gospodarczej może to udokumentować w dwojaki sposób. Po pierwsze może wprowadzić auto do środków trwałych firmy. W ten sposób wszelkie koszta jakie będzie ponosił w związku z eksploatacją pojazdu będą kosztami podatkowymi. Jednak...

Sklepy i zakupy internetowe stają się w dzisiejszych czasach być kompletnie normalną sprawą. Kupujemy i sprzedajemy na potęgę, w czym nie ma niczego dziwnego, ani też złego. Rynek internetowej sprzedaży jest bardzo imponujący, dlatego mówi się o nim z...




Specjalistyczna drukarnia cyfrowa etykiet samoprzylepnych na roli Arti-Bau sp. z o.o. to profesjonalna drukarnia mająca swoją siedzibę w...
BIPAL to firma wyspecjalizowana w projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań związanych z automatyką przemysłową. Firma opracowuje nowe projekty,...
ForceGSM to profesjonalnie działający serwis telefonów na terenie Wrocławia. Klienci, którzy chcą naprawić swoje telefony komórkowe mogą...