Sobota, 14 Grudzień 2024 r. ,   Alfreda, Izydora

Praktyka komunikacji na linii lekarz ginekolog – pacjentka

   0


Wizyta w gabinecie ginekologicznym różni się znacznie od wizyt w jakimkolwiek innym gabinecie lekarza specjalisty. Czasami jest porównywana do wizyt u dentysty, chociaż komunikacja z pacjentem na fotelu dentystycznym ogranicza się zazwyczaj do przypominania mu o konieczności szerszego otwierania ust i na wysłuchiwaniu przez pacjenta opowieści stomatologa, na które nie ma jak odpowiedzieć. U lekarza ginekologa pacjentka i lekarz powinni być w stałym kontakcie i właśnie ten kontakt jest ogromnie istotnym elementem rozładowywania napięcia. 

Zasady komunikacji
Osoby, które po raz pierwszy trafiają do ginekologa lub po raz pierwszy trafiają do dobrego ginekologa, bardzo często zdziwione są przebiegiem wizyty. Usłyszeć można nawet opinie, że jest to czas spędzony na plotkowaniu, chociaż oczywiście jest to zdanie poddane silnej hiperbolizacji. W praktyce mimo wszystko badanie w dużej mierze może polegać na samej rozmowie, zwłaszcza jeśli pacjentka nie zgłasza żadnych problemów. Związane jest to w pierwszej kolejności z faktem, że lekarzowi potrzebny jest dokładny wywiad. 
Pacjentka trafiająca do niego do gabinetu najczęściej uskarża się na jakiś problem lub ma konkretny interes, na przykład potrzebuje leków antykoncepcyjnych. Dobranie leków antykoncepcyjnych lub porada odnośnie pierwszych prób zajścia w ciąże u pacjentki, która nie odwiedza ginekologa po raz pierwszy, nie jest w żadnym razie wskazaniem do wykonywania jakichkolwiek bezpośrednich badań i rozmowa jest tutaj wystarczająca. Pod warunkiem oczywiście, że w jej trakcie nie pojawią się problematyczne elementy.  

Współpraca przy badaniu
Większość wizyt oczywiście nie może się odbyć bez badania z użyciem wziernika, zrobienia wymazu i podobnych czynności. Tego typu badania także muszą być wsparte odpowiednia strategią komunikacyjną. Jej najważniejszym elementem jest dobra informacja i uczestniczenie pacjentki we wszystkich czynnościach. 
Oznacza to, że lekarz omawia czynności przed ich wykonaniem i przechodzi do konkretnych działań dopiero w momencie, kiedy uzyskuje na nie zgodę pacjentki. W tej procedurze przewidziane są oczywiście pytania pacjentki oraz możliwość wytłumaczenia wszystkich nie do końca zrozumiałych kwestii.

Więcej o problemach komunikacji na linii lekarz ginekolog - pacjentka w artykułach na stronie www.medica2000.com.pl/specjalisci/ginekolodzy/.


Termin multimedia nawiązuje do pojęć, które jak najściślej przybliżają całą istotę tego pojęcia. To mieszanka wielu rozmaitych form przekazu np. dźwięku, obrazu, tekstu, grafiki, animacji czy wideo i sztuk pięknych. Zakres możliwości jest dziś nieograniczony, szeroki, a...
Dla wszystkich narzekających na wciąż rosnące ceny benzyny rozwiązaniem jest instalacja LPG. Montaż LPG pozwoli zaoszczędzić kilkaset złotych miesięcznie w przypadku kierowcy przejeżdżającego około tysiąca kilometrów co miesiąc. Serwis LPG wykona taką instalację za 2400 – 2800...
Europejskie Centrum Remarketingu ECR - to przedsiębiorstwo, które jest liderem sprzedaży pojazdów poflotowych, sprzętu poleasingowego oraz powindykacyjnego. Dzięki współpracy ze specjalistami z branży IT firma stworzyła skuteczny, nowoczesny i bezpieczny system aukcyjny online. ECR...



Polsystem to ceniona firma z blisko 30-letnim stażem. Głównym obszarem jej działalności jest wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań...
Europejskie Centrum Remarketingu zajmuje się sprzedażą pojazdów poflotowych, a także sprzętów poleasingowych i po windykacyjnych. Firma...
Aparatura pomiarowa musi przede wszystkim charakteryzować się ogromną precyzją. Dlatego też kupując taki sprzęt, warto jest inwestować w...